NL
EN
EN
NL

Campagne Fabulous Freesia in UK

Najaar 2016 stond voor Fabulous Freesia in het teken van verschillende acties, gericht op bloemisten, handel én consumenten.
 
Fotowedstrijd voor bloemisten
In samenwerking met Fusion Flowers (hét bloemistenblad in de United Kingdom) vond  een fotowedstrijd - ‘Christmas Freesia Competion’ plaats. 42 bloemisten namen hieraan deel. Het winnende arrangement kwam van 'Heidi Baker from the Isle of Man’. Haar inspiratie voor dit arrangement kwam vanuit het idee om de geurende Freesia te combineren met de feestelijke geur van kaneel. Zij won een step-by-step video opname in Nederland met haar freesia creatie. De video is te bewonderen op Facebook/Fabulous Freesia. Heidi’s bezoek aan Nederland is afgesloten met een uitgebreide rondleiding op een Freesia kwekerij.


Fabulous Freesia ‘bundles of 10’
In samenwerking met Van Vliet Cash & Carry is van 28 oktober tot en met 24 november een Freesia assortiment ‘op 10’ gevoerd. Alle 16 filialen hebben hier enthousiast aan meegewerkt. In totaal zijn er ca. 6.000 stelen verkocht en was er in iedere filiaal ruim aandacht voor de Freesia. Banners, foldermateriaal en een fleurig Freesia arrangement om ‘stap voor stap’  na te maken.
 
Lars Boekestijn - Van Vliet C&C
‘ Promotie-acties zijn altijd goed. Het product krijgt extra aandacht. Het geeft een extra stimulans. Goede communicatie en coordinatie met alle partners in deze, is belangrijk voor het succes en daarmee ook resultaat voor al deze partijen.‘
 
Christmas Freesia Arrangements in Fusion Flower Magazine
In de December uitgave van Fusion Flowers Magazine verscheen een  publicatie van 2 pagina’s met Freesia.
“Veel bloemisten zoeken geurende bloemen. Maar blijkbaar zagen bloemisten dit voordeel van de Freesia niet. Omdat de Freesia ouderwets was in hun ogen. Door te inspireren met de Freesia in moderne arrangementen en fotografie, blijkt dat onze lezers hun mening over de Freesia herzien en hem oppakken. Een resultaat waar je na promotie op hoopt, wordt werkelijkheid”, aldus Alison Bradley van Fusion Flowers.
 
Step by step voor consumenten
Consumenten konden aan de slag met het maken van het ‘step-by-step’ arrangement. Stap voor stap is uitgelegd hoe je zelf je eigen Freesia arrangement maakt. De actie ging gepaard met een ‘Like&Win’ actie op de Engelse Facebook pagina van Fabulous Freesia. Uit alle nieuwe fans & likes is een winnaar gekozen. Carina Jones uit Huddleton (UK) heeft een trip voor 2 personen naar Nederland gewonnen, met een bezoek aan de Keukenhof in het voorjaar van 2017. 



Meer informatie: zie CASE Fabulous Freesia 
 
geplaatst op: 15 januari 2017